کالون

کالون

کالون

کالون

کالون

توضیحات درباره زبان گاو

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۳۹ ق.ظ

توضیحات درباره زبان گاو

این یک گیاه با برگ های سبز است؛ و از آنجا که زبری بر روی برگ آن شبیه به زبان گاو است، آن را گل تلخ نامیده می شود. این گیاه در شمال غربی ایران و در برخی از مناطق آذربایجان شایعتر است.
ویژگی های زبان گاو

این دارای ظرافت است، هیجان آور است و چهره ی صورت را باز می کند. کس را تسکین می دهد تنگی نفس و درد را درمان کنید. از بین بردن ترس و وحشت کوتاه شدن غم و اندوه برای کسانی که با خود صحبت می کنند. برگ های تازه خود را برای درمان دهان و گلودرد پوسته استفاده می شود. خواص گیاه گاو در طب سنتی غم انگیز است (بیماری که در آن معده آبیاری می شود). به همین دلیل، بیماران باید مدت زمان طولانی برای خوردن برگ و دانه روزانه 15 تا 20 گرم روزه داشته باشند. دانه گاو یکی از ثروتمندترین منبع اسید چرب ضروری اسید چرب امگا 6 است که برای درمان آرتریت روماتوئید (آرتریت روماتوئید مفصلی که بر دو مفاصل تاثیر می گذارد) مفید است. یکی از مهمترین خواص گیاه گاو، خرد کردن و تخریب سنگ کلیه و مثانه است. این گیاه برای درمان سوختگی و آتش سوزی مفید است. برگ های تازه و فشرده گیاه گاو شیری را تمیز می کند. خواص گیاه پرورش دهنده ادرار و عرق را افزایش می دهد، زیرا گل ها، شاخه ها و برگ ها دارای شوره سر، مینا و ماده تلخ است که باعث افزایش دفع ادرار و عرق می شود.
باکارت ایرانی

گیاه گاو وحشی یکی از گیاهان هویج استان کرمانشاه و خانواده Boraginaceae است.
پرتاب موشک

این گیاه یک گیاه خشخاش است که متفاوت از کاشت گیاهان بومی است. شباهت این دو گیاه نسبت به گلهای آنها بیشتر مرتبط است و آنها دارای خواص مشترک نیستند و از نظر خواص دارویی متفاوت هستند. "Borage officinalis" نام علمی Borage officinalis است که در قسمت های هوایی گیاه استفاده می شود اما "گل جوانه" با نام نام علمی Echium amoenum تنها برای گل های آن استفاده می شود. هر دارو، طبیعی و غیر طبیعی، عوارض جانبی منفی همراه با اثرات مثبت آن دارد که قبل از مصرف آن باید با پزشک خود مشورت کنید. افرادی که فشار خون بالا دارند باید بدانند که گلوکز یک علت فشار خون بالا است. بنابراین، برای چنین افرادی توصیه می شود که آن را با چند قطره لیمو یا یک لیمو عمان کمی بخورند. مردم سالمند نیز توصیه می کنند که این گیاه را با شکر مصرف کنند و حتی آن را با محصول بریزند. مصرف بعد از شام توصیه می شود. دکتر معصومه خادم زاده، معاون بخش درمان های سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: «موش ها برای زنان باردار و شیرده و کودکان به علت آلکالوئیدها (مجموعه ای از ترکیبات سمی یا سمی) مضر هستند، استفاده از بیش از پنج روز متوالی از این گیاه ممکن است هر ماه آن را برای زنان عادت کند، پس پنج روز آن را برای مدت سه روز برداشته، سپس آن را دوباره ببرید. بعضی نیز با گیاهانی چون سیب بالتیب (علف گربه) شکوفا می شوند، مصرف زیاد از این دو گیاه، که هر دو برای تحریک عصب، مسمومیت، خستگی، سرگیجه، دلتایی دانش آموز و سمیت کبدی توصیه می شود. مصرف با داروهای سیستم عصبی مرکزی مانند داروهای ضد افسردگی، آنکسیولیتیک، آرام بخش، خواب آلودگی ها و آنتی هیستامین ها می تواند بسیار خطرناک.
مزایای زبان گاو

جوشانده و تخمیر شده این گیاه حس های آلت تناسلی را تقویت می کند و بسیار طراوت است، چهره چهره ها را باز می کند، غم و اندوه و اضطراب و اضطراب را کاهش می دهد و می تواند منحرف شدن را کاهش دهد و ضعف نفس ناشی از اختلالات روانی را بهبود بخشد. در میان دیگر خواص بویلارد این است که جویدن برگ های تازه بلوار برای درمان پوکی استخوان کودکان، خرد شدن، کم آبی و حذف دهان گرم مفید است. مقدار غذای گلدار دو پشه تا پنج مگالو است. عرق Brownie برای بیماری های سودا، وسواس و سرکوب مفید است. خیار منیزیم را حمل می کند و از سرطان جلوگیری می کند. تحقیقات جدید نشان می دهد که عصاره آب Borage یک داروی موثر و ایمن برای درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری است.

  • اصغر زمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی