سینه درد قبل از پریود

همه چیز درباره سینه درد ,راهکار های درمان سینه درد,علائم و ویروس سینه درد,علایم و ویروس سینه درد,علت و علائم سینه درد,علائم و عوارض سینه درد,عوارض و دلایل سینه درد,درمان سینه درد,ویروس سینه درد,دلایل سینه درد,فواید و مضرات سینه درد,آشنایی با سینه درد,رابطه و تاثیر سینه درد

سینه درد

توضیحاتی در مورد سینه درد

درد سینه یا ماستالژیا مشکل شایعی بین خانمهاست.به طوری که از هر 10 خانم 7 نفر در طول زندگی آن را تجربه می کنند.در واقع در حدود 10 درصد از زنان درد متوسط تا شدید سینه را در حدود 5 روز از ماه تجربه می کنند و در برخی موارد در سرتاسر دوران قاعدگی درد شدیدی وجود دارد. زنانی که یائسه شده اند نیز ممکن است دچار درد سینه شوند البته این علائم بیشتر در زنان جوانتر و حوالی یائسگی رخ می دهند.اگر درد سینه شدید باشد،می تواند زندگی فرد و فعالیت روزانه را تحت تاثیر قرار دهد.اینکه درد سینه به تنهایی،نشان دهنده ی سرطان سینه باشد اتفاق نادری است وتنها در 2 تا 7 درصد از زنان درد سینه ممکن است نشانه سرطان باشد.اما اگر شما درد غیر قابل توجیهی دارید که زندگی شما را مختل کرده و یا اگر به هر دلیلی در مورد سرطان سینه نگران هستید به پزشک مراجعه کنید تا مشکل شما بررسی شود.

سینه درد در بارداری

هنگام حاملگی تقریبا سه هفته بعد از عمل لقاح متوجه درد در سینه و نوک سینه خود می شـوید (وقتـی قاعدگی حدود یک هفته دیر می گردد). همچنین ممکن است متورم شوند — همانند نزدیک شدن به زمان قاعدگی.

سینه درد در اوایل بارداری

دکتر راموس می‌گوید اغلب اولین نشانه‌های بارداری، تورم، حساسیت و درد سینه‌ها است. مبارک باشه! هورمون‌هایتان را مقصر این موضوع بدانید: در مراحل اولیه بارداری، سینه‌ها سریعتر از کودک رشد می‌کنند. همچنان که سطح استروژن شما افزایش می‌یابد، آنها حجم مجراهای شیر خود را افزایش می‌دهند که به نوبه خود می‌تواند درد و حساسیت سینه را افزایش دهد

سینه درد بعد از سقط

همانطور که می­دانید سقط جنین برای همه زنان یک تجربه دردناک می­باشد. این در حالی است که برخی از زنان، فرزند خود را بعد از گرفتن یک تصمیم دشوار سقط می­کنند. درست است که دلایل سقط جنین در بین زنان مختلف، متفاوت می­باشد، اما تغییرات هورمونی که در طول دوران بارداری در بدن این افراد رخ می­دهد، منجر به بروز عوارض مشابهی خواهد شد، که رایج­ترین این عوارض وجود شیر در سینه­های زنان پس از سقط جنین است. آیا به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه می­دانید که وجود شیر ناخواسته در سینه­ های زنان پس از سقط جنین می­تواند باعث ورم کردن پستان­های این افراد شده و عفونت­های مختلفی را در بدنشان به وجود آورد؟ در چنین مواردی، تنها کاری که این زنان می­توانند انجام دهند، پیشگیری از بروز این مشکل و درمان عفونت­های ایجاد شده است.

سینه درد و بارداری

یک فوق تخصص زنان و زایمان با اشاره به تغییرات بدن در دوران بارداری گفت: این تغییرات به منظور سازگاری بدن با وضعیت جدید روی می‌دهد که طبیعی و برگشت‌پذیر هستند. دکتر کبری شجاعی اظهار کرد: تغییرات بدن در دوران بارداری در دستگاه ادراری، تنفس، قلب و عروق و دستگاه گوارش، پوست و مو و در ناحیه پستان روی می‌دهد و به دنبال این تغییرات، مادر باردار دچار تهوع و استفراغ، ورم، گرفتگی پا و ویار می‌شود.

سینه درد قبل پریود

بلوغ، قاعدگی، دوران پیری و یائسگی اساسا تمام مراحل زندگی یک زن به غیر از دوران کودکی تحت تاثیر سطح هورمون‌ها است بنابراین عجیب نیست که نشانه اصلی همه آنها درد سینه است. دکتر راموس توضیح می‌دهد که شایع‌ترین نوع درد سینه، در دوره قاعدگی رخ می‌دهد و طبیعی است. وی می‌گوید بهترین راه برای شناخت اینکه آیا طبیعت جسمانی موجب درد سینه است یا نه، پیگیری سیکل‌های زنانه و ثبت کردن علائم است تا بتوانید الگوها را ببینید. همچنین توجه داشته باشید که داروهایی که برای درمان ناخوشی‌های سندرم پیش از قاعدگی، پیش از یائسگی و یائسگی استفاده می‌شوند همانند کرم‌ها یا قرص‌های استروژن و پروژسترون هم می‌توانند موجب درد سینه شوند.

سینه درد در زنان

دایانا راموس متخصص زنان و رئیس کمیته ملی پیشگیری از سلامت و مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا می گوید: بسیاری از لوسیون‌های بدن قرار است پوست را صاف و آبرسانی کنند اما بعضی دیگر دقیقا برعکس عمل می‌کنند و باعث قرمز، ملتهب و دردناک شدن پوست می‌شوند. وی توضیح می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در بسیاری از محصولات آرایشی می‌تواند باعث ایجاد واکنش حساسیت‌زا روی پوست شوند حتی اگر روی قفسه سینه زده شوند موجب حساسیت روی سینه‌ها می‌شوند و می‌توانند باعث تورم مشخص و درد شوند و درد سینه را ایجاد کنند. دیگر عوامل آلرژی زا شامل پودرهای رختشویی، محصولات مراقبت از مو (به دلیل رفتن آنها روی قفسه سینه به هنگام دوش گرفتن) مواد آرایشی و ضد آفتاب هستند. اگر اخیرا یکی از محصولات زیبایی بدن را استفاده کرده‌اید و در حال حاضر درد سینه دارید ممکن است که بین آنها ارتباطی وجود داشته باشد. سعی کنید که آن محصول زیبایی را کنار بگذارید تا ببینید درد سینه شما رفع می‌شود یا نه.

سینه درد و سرفه

درمان طبیعی سرفه و سینه درد مرهم سیر: یک عدد سیر را خرد کرده به­اندازۀ آن وازلین با آن مخلوط کرده کمی حرارت می­دهند چون سرد شد روی سینه و پشت بیمار خوب ماساژ می­دهند، ‌سیر گرم و خشک است و باید با روغن میل شود. انجیر: انجیر گرم و تر، برای درد سینه و سرفه مفید است اما افراط آن برای چشم و معده مضر و مصلح آن کرفس است. شکوفه درخت سیب: دم کردۀ شکوفه درخت سیب به ­مقدار سی گرم در یک لیتر آب اواع سرفه را آرام می­کند و در این مورد، شکوفه تازه یا خشک سیب یکسان است، هر دو را می­توانید استعمال کنید. سیب پخته: برای سرفه خشک مفید است. شلغم: هر که شلغم را به ناشتا خورد پهلو و سینه را سود دارد. برطرف کنندۀ سرفه،‌ نرم کنندۀ سینه می­باشد. اگر شلغم را خرد کرده و با شیر بجوشانند و صبح ناشتا در فصل زمستان گرم­گرم بنوشید برای رفع سینه­درد مفید است. مربای هندوانه: حرارت را دفع کند و تشنگی بنشاند و برای سرفه هم نافع است.

سینه درد دوران بارداری

پیش از مادر شدن و در طول بارداری دردهایی وجود دارند که باید تحمل کنید. توجه کنید که تنها شما درد نمی کشید بلکه تمام مادرهایی که باردار هستند درد می کشند.دلیل درد سینه در طول بارداری چیست؟ در واقع درد سینه اولین علامت بارداری است و غیرطبیعی نیست. این درد معمولا در طول قاعدگی نیز اتفاق می افتد اما در سه ماهه اول بارداری به طور دائمی حس می شود. در این مدت سینه ورم دارد و احساس سوزش دارید و حساس تر شده اید.این درد از هفته چهارم بارداری تا هفته ششم بارداری شروع میشود و در نیمه دوم بارداری کم شده یا از بین می رود. نوع بدن افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد در طول مدت بارداری درد سینه را حس می کنند اما برخی دیگر هیچ گونه دردی حس نمی کنند

سینه درد مردان

درباره بیماری های مختلف در ناحیه پستان آقایان ژنیکوماستی یکی از رایج ترین و شایع ترین نوع بیماری در آقایان به شمار می رود می خواهیم با راه و روش های تشخیص آن آشنا شویم آقایان با کمک گرفتن از چه راه و روش هایی می توانند بیماری ژنیکوماستی را در ناحیه پستان خود تتشخیص دهند ژنیکوماستی به بزرگی پستان در آقایان گفته می شود که ممکن است دردناک بوده و اغلب نامتقارن یا یکطرفه باشد. فیزیولوژی آن پیچیده بوده و علت آن مادرزادی یا اکتسابی می باشد.

سینه درد بارداری

تغییرات سینه که فیبروکیستیک است: این عامل دلیل اصلی درد سینه در طول بارداری است. در تغییرات فیبروکیستیک سینه، کیست های کوچکی در بافت های لیفی سینه تشکیل می شود که با آب پر شده و ورم می کنند بنابراین باعث ایجاد درد می شوند. به هم خوردن تعادل هورمون ها: در طول بارداری، بدن تغییرات زیادی می کند. این تغییرات شامل تغییر تعداد هورمون ها می باشد؛ به خصوص به هم خوردن تعادل سطح استروژن که باعث درد سینه می شود. سینه هایی که چکه می کند: یکی از شکایات اصلی مادرها، چکه کردن سینه است که بیشتر در سه ماهه دوم و سوم بارداری مشاهده می شود. چکه کردن سینه به دلیل شروع تولید آغوز در سینه می باشد. این ماده مایعی غلیظ و مغذی است که در دو روز اول پیش از تولید شیر به نوزاد داده می شود. این مایع هنگام ماساژ سینه و تحریک جنسی از سینه خارج می شود و یکی از دلایل اصلی درد سینه بخصوص در ماه های آخر بارداری است. استفاده از پد بهترین روش برای حل این مشکل است. تغییرات در سینه: یکی از مهمترین عملکردهای سینه بعد از تولد فرزند، تغذیه او است. به همین دلیل سینه کم کم توسط بدن در طول بارداری آماده می شود. در طول بارداری سلول های تولید کننده شیر و سلول های خروجی شیر ساخته می شوند. این مسئله باعث افزایش سایز سینه می شود. همچنین لایه های چربی در طول بارداری در سینه تجمع می کنند. به همین دلیل تغییرات زیادی در سایز و شکل سینه ها ایجاد می شود.افزایش سایز سینه باعث ایجاد درد می شود.

سینه درد زنان

ورزش درمان همه دردهاست مگر اینکه آن درد را به وجود بیاورد. فشار بیش از حد به قفسه سینه از طریق حرکت شنا در کلاس آمادگی جسمانی و یا ورزش با یک لباس زیر تنگ می‌تواند قفسه سینه شما را به طور جدی دردناک کند. دکتر راموس می‌گوید: عضلات مستقیما زیر بافت سینه قرار دارد، بنابراین می‌توانید تفاوت بین درد عضلانی سینه و درد سینه را متوجه شوید. بهترین نشانه در عضلانی در سینه این است که این نوع درد بعد از چند روز استراحت از بین خواهد رفت.طبق بررسی جدید انجام شده بر روی بیش از ۱۰۰۰۰ زن توسط Women,s Wear Daily، ۶۴ درصد زنان لباس زیری با سایز اشتباه می‌پوشند. و این می‌تواند موجب مشکلاتی بدتر از ظاهری نازیبا شود. راموس می‌گوید: در سینه بندهایی با اندازه نامناسب، سوزش ناشی از پارچه، زخم و فشار ناشی از کشها همگی موارد شایعی هستند که موجب درد سینه می‌شوند. به جای اینکه ۱۲ ساعت یا بیشتر از اوقات روز را در یک کابوس غم انگیز بی پایان بمانید، ارزش آن را دارد که با پرداخت کمی پول بیشتر، چیزی که راحت و متناسب است، بپوشید.مجراهای شیری مسدود شده، موهای در حال رشد (بله موهای روی سینه کاملا طبیعی است)، غدد عرق بسته شده و بیماری باکتریایی همگی می‌توانند موجب عفونت‌های موضعی در سینه شما شوند. عفونت‌‌ها بوسیله قرمزی، تورم و درد مشخص می‌شوند و ممکن است باعث شوند نوک سینه چرک، خون یا ترشحات سبز، قرمز یا قهوه‌ای ترشح کند. همچنین ممکن است دچار تب و ناراحتی شوید. اگر فکر می‌کنید که عفونت دارید، بلافاصله باید به دکتر مراجعه کنید تا به تعیین علت و ارائه یک درمان مناسب بپردازد.

سینه درد

هر دارویی که هورمون‌های شما را تغییر می‌دهد ممکن است سبب درد سینه به عنوان یک عارضه جانبی شود. دکتر راموس می‌گوید: شایع‌ترین عوامل بوجود آورنده این موضوع این است که قرص‌های ضد بارداری سطح استروژن را افزایش می‌دهند اما روشهای جلوگیری از بارداری، داروهای جایگزین هورمون و داروهای تیروئید نیز می‌تواند باعث حساسیت، تورم، تحریک و درد سینه شوند. اغلب این عوارض جانبی در طول زمان کاهش می‌یابد اما اگر این اتفاق نیفتاد، با پزشک خود در مورد داروهای جایگزین صحبت کنید.شیر مادر بهترین غذا برای نوزادان و کودکان زیر ۲ سال است بر همین اساس کارکرد اصلی اندام پستان در زنان شیردهی به فرزندان و تغذیه نسل بشر است و این اندام به خوبی این کار را انجام می‌دهد. در دوران بارداری، سینه‌ها و مجاری شیر بزرگ شده و به منظور آماده شدن برای تنها منبع تغذیه برای یک انسان، کامل می‌شوند. همه این فرایندهای رشد سینه همراه با درد فراوانی است و حتی پس از اینکه نوزاد متولد می‌شود و عمل شیر خوردن را انجام می‌دهد. یک مشاور شیردهی می‌تواند برای یک مادر شیرده حیاتی باشد.

بیشتر بخوانید : درد جناغ سینه ♥ سرطان سینه ♥ سرماخوردگی ♥ سرماخوردگی در بارداریسرماخوردگی کودکان

خواص روغن آمله

غذاهای آلرژی زا برای کودک

بی اشتهایی کودک یک ساله

ریزش موی شدید دارم

درمان سوختگی زبان با فلفل

مواد حساسیت زا برای نوزاد

خواص آمله هندی

بی اشتهایی کودکان سه ساله

ریزش مو در زنان مسن

درمان سوختگی زبان کودک

خواص روغن آمله بر مو

مواد غذایی آلرژی زا برای کودکان

علت بی اشتهایی عروس هلندی

ریزش موی شدید در کودکان

احساس سوختگی در زبان

خواص گیاه آمله در طب سنتی

غذاهای آلرژی زا کدامند

درمان بی اشتهایی عروس هلندی

ریزش موی شدید در دوران شیردهی

احساس سوختگی روی زبان